fbpx

17 Oktober och fick denna bild från helgens finaler på Linköpings. Oredigerad bild som har många symboler inom sig.

Racet var som sig bör dramatiskt och vi lider med Team Lidefelt som lyckades snurra på start och mål rakan tyvärr så illa så kylaren fram sprack och sorti på timme 2.  B-O industri service Fick tyvärr också bryta efter att ha krokat ihop med gula Polon som kunde efter lite ny design ta målflaggan.  Snyggt jobbat av Thillmans 

Helgen hade också flera fina öppna möten både i klass C och Infomöten om 2023 vilket kändes mycket spännande med många intresserade som kommer fylla på STEC 2023

.

Onze Racing ihop med RSJ visade att ”samverkan skapar gemensamframgång” gruppen har under hela året jobbat ihop under samma pop up tält skapat en magiskt bra teambuilding.  Grattis till seger i klass 6 A+C.

Klass GT-Open 2 timmars blev otroligt tight och flest kilometer fick team RC-Top med 1,334,7  före Fabricius på 1,316.1. Att vinna efter 6 stenhårda  race under totalt då 12 timmar med knappt 20 km är helt ”insane”  Jonas Boman på en hedrande brons plats körde 1,240 km under sina 6 främsta race.  ( om RC-Top skulle kört 6 timmars så skulle ngt intressant skett kolla miniräknaren )

Klass 2 B vinner Team Zito  och klass 2 A vinner fabricius  före Nsm 1 och team Wrt.

Team Willa och KR Racing ihop med Petri och Gula garaget får nog årets kämpa pris ? Jag verkligen lider med team som kämpar så enormt och det jävlas gång på gång.Jag tror Kr Racing fiesta var till salu billigt i Lördags efter några få varv när bilen rullades in på pallbockarna.  Team Kilafors kommer på silver plats i denna otursliga efter att ha dränerat hela mellan Sverige på BMW B 50 motorer. Vi vet ni kommer tillbaka med förbaskat mycket revanch att plocka 2023.

6 B slutade snöpligt för Garage 72 som räknande  sig som segrare efter målgång men efter dialog med regelverk och arrangör får mottaga silver pokalen på banketten.  Regeln att räkna bort 1 race gör att Team Epin vinner på3306 km och garage 177 på bronset med nästan 3000 km (2959) Vi tycker naturligtvis att sådana situationer är tråkiga och vi kommer naturligtvis ta upp frågan ännu 1 gång i regelgruppen om att skall samtliga race räknas eller skall man kunna bomma 1 race och ändå vara med i toppen.?

40 km är det mellan Sundsvall och Mittsverigebanan.  Just dessa 4 mil är det som Team Mid Sweden Motorsport  vinner SM tecknet med så jag kan tänka mig att varje gång Håkan , Micke , Anders kör den sträckan 4 mil så kommer det kännas bra.  Silver& Brons  går till duktiga bröderna från Åkersberga TB och RB Racing.

Samtliga resultat varvtider osv finns på Hemsidan under fliken resultat 

Banketten var bra och balens drottningar blev Michelle , Emelie , Jenny , Estrid , Sol-Brott som samtliga fick pris. Jag vill även Lyfta fram 2 stycken som fick hederspris John 17 år och Hasse 70 år vilken fantastisk bredd inom STEC. Samtliga förare som tävladei finalen fick SM medaljen och det finns någon kvar då vinet flödade på slutet av kvällen.

 

Vad händer nu ?  Arbetet inför 2023 börjar  direkt denna vecka. Hemsidan www.stec.se kommer städas och med hjälp försöka göras  enklare att läsa och finna information.  Vi jobbar också nu mycket på att skapa samverkan medsprint förar.

stec sprint för förare som vill köra korta intensiva race 2023  men ändå med enkelt regelverk som STEC kan uppvisa.  Bilen skall ha bur,stol, bälte  av racingmodell.  Då kan du tävla i SM Racing med din bil 2023.  då blir samverkan total med 20 minuters race upp till flera timmars racing.

Bloggen fortsätter komma ut med information varje Måndag. och all information om 2023 kommer finnas på hemsidan. saknar du någonting av något så kika på hemsidan finns det inte där så kontakta oss på stec@stec.se.