fbpx

krille
Planeringen pågår inför 2018 i garagen och Krille Ekman besiktade denna med Sören Trygg i helgen och kommer bli ett farligt hot emot om högsta pallplatserna.
Vi minns även Maj racet med detta fina kollage http://www.svenskmotorsportfoto.se/2017-2/stec-och-legendcars-sviestad-20-maj-2017/ 
Vi hade flera nya segrare i form av Tommes Pack i klass 2 som tog sin första seger för året.  Samma med Jonssons bilservice som knep guldet före SMK.  I standard serien vann Roslagens Racing och det blev teamets första och enda guldplacering.  Detta med många olika vinnare var en av säsongens häftigaste grejer med att det inte gick att gissa segrare och det hoppas vi kommer genomsyra även 2018.  Legend hade också årets största startfält med över 20 bilar på startplattan vilket var riktigt kul där Jocke Forsell och William Gunnarsson tog varsin heatseger.
Sviestad den 7 April börjar säsongen med en dag licenskurs och utbildningsdag 2018 vi tjatar om detta för vår ambition är att samtliga STEC förare skall kunna få en gedigen bra utbildning.  Många åker på olika licenskurser som kan vara hur gamla som helst och detta vill vi påverka till det bättre och känner man att man kan allt så ta och tillhör ledarstaben.  För vi vill vara främst i Sverige med denna långloppsserie som kallar sig SM i Endurance då kan vi inte slarva med prepareringen inför säsongen.  För vi får påhopp att vi i STEC är dåliga.  Detta kan vi bara motverka genom att jobba ännu hårdare sen att Tobbe Sällfors aldrig tävlat i STEC är ju en annan sak men vi vill vara duktiga på alla de områden vi kan förbättra för att bemöta dessa trashtalk.
Det fina med detta är ju att STEC har denna trappstegsmodell inom organisationen med grunden www.enkelbilsport.se
Där ska vi träna och samma i STEC Light serien där vill vi hänvisa alla nya team att köra för att få upp farten och ångan inför stortävlingarna.
Vi fortsätter även stötta teamen på olika sätt och bla vill vi tipsa om en enkel blankett som kan vara väldigt viktig i teamet ??
Det är inget märkvärdigt men gå igenom innan säsong med ett teammöte och kom överens om vem gör vad före under och efter tävling.   Vad händer inom teamet om ngn blir sjuk , arbetslös , eller om motorn havererar och ngn sätter bilen i räcket med stora kostnader som uppstår.   Just detta med framförsikt kan vara skillnaden mellan tjafs och långvarig relation mellan polarna.
Vi vill också sist belysa vikten av bra service på bilen mellan racen så behandla din tävlingsbil som din bästa vän.  bjud henne på ny motorolja kolla bussningarna länkarmar och fetta in drivaxlarna,  Byt Hardyskivan och fundera på hur bromsarna var säsongen 2017. Kanske dags för en uppdatering?   För många är detta självklara saker men för många nya kanske det missas och därför upprepas detta.  Och kom in med halva startavgiften redan nu 12,000 så är er plats säkrad 2018.  För har vi 30 årskort team så kommer det gå så mycket smidigare i anmälan och planeringen med startlistor osv.   behöver ni kanske en ny bil ??

Renault Megane Maxi kit
Motor: 2,0 L ca 240 hk Köhler byggd
Växellåda: 5 växlad dogbox med Colottidiff
Stötdämpare: justerbara Intrax
AP bromsar fram
vikt ca 900kg
Plast skärmar fram,bak + stötfångare fram, bak + passagerare dörr, huv och bagagelucka.
plast rutor runt om förutom framruta.
Airjacks
Snabbtanknings lock
Med mera
Pris: 170 000:-
Ring eller maila för mer info
David Alfredsson
0707-445456
renaultcalibra

Calibran är också till salu för 45,000 kronor kronor får ni en vinnarbil i klass 1 som också gör riktigt bra ifrån sig i klass 2  finns i Rimbo för snabb smidig julklapp till teamet. Minst 200,000 är nerlagt på denna fina Opel.  för mer info stec@stec.se   och sist men inte minst 18 Februari årsmöte i Stockholm kom gärna på detta . https://simplesignup.se/event/100182