Final vecka och det är nervöst i många team. Kinnekulle Motorfest https://web.facebook.com/events/3901513546825699 Ber vi dig sprida och göra reklam om finns även en STEC tråd om finalen https://web.facebook.com/events/2346260409068940
Viktigt är det att försöka få intresserad publik till banorna av egentligen 2 skäl.
1 ekonomiskt varje publik betalar minst 100 kr som vuxen. Den dagen vi har 1000 betalande så kommer vi kunna erbjuda teamen gratis startavgift. 2 Intresserad publik som i den bästa av världar gillar det vi gör och förhoppningsvis börjar med racing eller ändrar sin bilsport inriktning och byter från rally , folkrace , karting och börjar köra mästerskapsracing inom endurance. Så där har du 2 bra inslag varför vi ska jobba aktivt med publikfrågan.
”Samverkan skapar gemensam framgång” Vi har under hösten försökt hålla kontakten med NSHC för samverkan 2026 men har fått svar att det är inte intressant. Det är bara att beklaga så vi kör på utan denna tanke de var 11 bilar på nshc finalen som gick i helgen på Karlskoga så en samverkan hade varit bra men men . ”Man måste vara 2 för att dansa”
Svensk Bilsport har en slogan nu som de kallar Inkluderande Bilsport. Tyvärr är det som vanligt en tom logga för vi har under augusti & september haft kontakt med nya generalsekreteraren Mikael Johansson och nya förbundsordförande Jessica Bjurström men båda har tyvärr så mycket att göra så de hinner inte med att välkomna dessa 100 tals förare och en färdig SM serie så vi kör vidare 2026 utan SBF pengarna vilket är synd men man ”måste vara 2 för att dansa”
Startista inför finalen.
2026 !! Obs i detta tidiga läge så kan det bli omastningar men vi har lyssnat på er tävlande. genom 6 tävlingar alla 6 tävlingar räknas i ett Skandinavisk mästerskap. 5 tävlingar räknas samtliga i ett Svensk Mästerskap. =Mindre tävlingar , mindre resor
Vi kommer kunna erbjuda årskort på 2500 euro Svenska Mästerskapet och 2,995 euro för Skandinaviska mästerskapet 2026. Det enda som tillkommer är Licens/försäkring för 100 euro per förare så blir det lätt som team att räkna budget. ”Kraschfonden” kommer ingå till de team som köper årskort och kommer läggas på till de team som köper tävling för tävling. Transponder kostnaden kommer ingå som tidigare med borttappad transponder är 100 euro. Varje team har också 10 biljetter till varje tävling att dela ut till nära och kära. Företagssamverkan kommer vi kunna erbjuda att du som privatförare kan genom stec fakturera hela eller delar av kostnaden för att kunna köra aktiv säkerhetskörning 2026. Vi kommer även fortsätta sälja startavgifter i mån av plats men utan subventionerat pris. så priset där är nu tänkt 2026.
2 timmar =250 euro 4 timmars =500 euro 6 timmars =600 euro. plus licens/försäkring 25 euro. Vi har avvisat förslaget att ta bort 2-4 timmars. För vi anser det är viktigt att man som team med få förare också ska kunna vara med. Övriga regler med A-B-C Klass indelning kommer vi fortsätta med och inga justeringar rörande de tekniska reglerna.
Gotland saknas ?? Nja Gotland kommer ha en speciell endurance som känns väldgt spännande med 3 stycken 3 timmars race i ett koncept som heter 4R Challenge mer om detta kommer efter finalen på Kinnekulle.
Här får du all info och film om Kinnekulle banan https://rejsa.nu/bana_info.asp?kinnekulle
Saknar du bil men vill köra Svenska Öppna Långloppsfinalen så ta möjligheten för blygsamma 1,995 kr så är du med i teamet stec pay&drive. anmälan sker på e-mail stec@stec.se
Nytt samarbete
STEC BANKETT kommer vi försöka ha på restaurang https://kinnekullegarden.com/temakvallar/ Detaljerna priser är inte helt spikade just nu men vi räknar med att detta löser sig tidigt i veckan. men klart är att det går bra att komma till Kinnekulle Ring Fredag efter 16,00 för depåbygg och de som kommer först kommer vi erbjuda takplats. El till boende som husvagn/husbil betalas kontant eller swish i samband med inskrivningen med 200 kronor.
Vi ser nu fram emot en spännade final och försöka dela detta med Kinnekulle motorfest med bla helikopter åkning under dagen. Fordonsutställning , publikkörning på banan 12,30 mm
Senaste kommentarer