Måndagsbloggen börjar med en viktig vädjan. 2-3 Juli Facebook Tråd. Jag kikade lite på Speedhive och med sorg och rädsla så såg jag den gamla fina gruppen ER Racing totalt havererat och 4 team ställde upp på en av de finaste banorna Gelleråsen i strålande solsken. Sorg känner jag för att jag vill att det ska vara en bra bredd på¨Långloppsracing och denna grupp har försökt att hålla sig kvar och försökt samverka med NSHC som kunde visa upp hela 12 team på hemmabanan. Rädsla känner jag för att framtiden är oerhörd tuff för oss alla inom racingen. Förare , Team , Arrangör 39 Mantorp 30 Linköping 25 Tierp ?? Mittsverigebanan Startande team i SM Långlopp. Kan vi bryta spiralen och börja peka uppåt igen och bli +30 team 30 Juli? Utmaningen är tuff och vi vill prova den 2-3 Juli att skapa en öppen helg för nya team och där kommer vår vädjan till dig. Kom med ditt STEC team Trackday 1000 kr per dag men även promota teamet för sponsorer samt serien för nyfikna team.
Lördag 2 Juli kör vi växelvis Krutcupen och växelvis Trackday 9-18 Söndag kör vi hela dagen trackday 9-18 perfekt weekend att ta med familjen ,vännerna , och samverkanspartners. Entre biljetten kommer subventioneras till STEC vännerna för 100 kr och då ingår en snygg VIP biljett som erhåller kaffe , läktarplats och depå entre. Välkommen och hoppas denna satsning kan skapa något eller några team för det finns bilar i garagen och förhoppningen att intresset nu att köra ska öka i samband med Marcus framgångar i Indy 500.
Entre biljetterna kan du få med egen design om du önskar och du kan antingen skicka ut dem själva till besökarna eller att de får dessa i entren att hänga runt halsen.. pris 100 kronor inkl nyckelband osv..
STEC GT-Open vad är detta och varför tävlar inte fler i GT-Open klassen ? Nu ska vi försöka slå ett slag för denna mycket smidiga klass som vi internt kallar 2 C 2 timmar bilsport perfekt för team på 1-2 Förare. Där har det funnits ett internt däckproblem då Yokohama tyvärr inte tillverkar 215-225 x 15 däck så Team Fabricius och STEC Women Team kör därför nu med 205 breda däck. vilket naturligtvis inte är perfekt rättvist men världen är sällan helt perfekt och detta visste vi inte i December när Yokohama avtalet skapades. Men STEC GT-Open kommer vi försöka nu att fler ska köra som inte har team men bil och racing intresset kvar.
.
stec-2023 (2) STEC Scandinavian Touring Endurance Championship 2023 ??? Hasse har varit på Porsche Ring under veckan och haft diskussioner om ett utvecklande för framtiden. Det mynnade ut i en ny sponsor till STEC som heter Baltic Trackday som är under uppbyggnad men som du som första man kan börja kika på. Blir då detta en verklighet? Ni som känner mig vet hur tufft det var att skapa STEC och gå ifrån Bilsportens hus i Sollentuna till att nu gemensamt med dig blivit största långloppsracingen i Sverige. Detta med att STEC blir internationell Serie tror jag kan vara lockande men som alltid bestämmer du som kund.Vill du komma och köra en fantastisk bana i Augusti, September så kommer du få en inbjudan och jag vet att skapar vi inte detta så kommer det garanterat inte att kunna bli något. Mer info kommer löpande om detta.
STEC pratar mycket om Rättvis Racing och hur vi försöker göra tävlingarna så praktiskt smidiga för dig som tävlande. Genom exempelvis 1 sida med all info som heter Anmäl Här Vi försöker också skapa ett forum med klass A,B,C för att det skall finnas någorlunda likvärdiga team att fightas med. Vi har en till testdag med motoreffekt mätning men vi vill också poängtera att vi INTE har obegränsade resurser att kunna kolla allt. Efter Tierp så har vi nu haft samtal med bla Birdsong som har visat en hög toppfart på lasern och med sin Audi Quattro så har vi inte kunnat effektmäta bilen. Samtalet var i positiv anda och teamet har fram till Mittsverige 2 möjligheter att kunna effektmäta bilen och uppvisa papper på effekt eller också kunna vara med och klassa bilen som en A Bil vilket är helt okey att under säsong ta med sina köra kilometer och gå till en klass med lägre kilo/hk.
Det skulle då innebära att Birdsong skulle ligga på en silverplats bakom Onze M3 men före Onze M1 Resultatlista Diskussionen kommer fortsätta. Vi har även haft samtal med Team Fabricius och däck i klass 2 C och det samtalet mynnade ut i att Teamet kunde välja att köra i Klass 2 B eller köra med max 205 breda Yokohama AD08 däck. Teamet har nu beställt 8 däck inför Mittsverige och fler Mazda Miata är visat intresse för STEC som inte kräver att bilen ska vara skattad , besiktad , och försäkrad för att köra på vägen vilket är fallet i Roadsport vilket stec ställer oss frågande till men ska naturligtvis inte lägga energi på hur andra arrangörer skriver sina regelverk.
Bilar finns nu till salu för 40,000 inklusive en startavgift med licens. STEC säljer nu Audi TT bilar till förmån för fler nya team. Bilen säljs med startavgift och licens. Fast pris 40,000 kr Bilar finns på Tierp 2-3 Juli för att kunna besiktas för spekulant. . Perfekt för 4 förare att smidigt kunna komma igång.
Stor applåd till samtliga team som jag sett delar bloggen på sina sociala medier och sprider STEC andan. Det uppskattas mycket och vi tror det måste ske sådana samverkan mellan team+Arrangör. Har du tips ,tankar,ideer som kan utveckla STEC så tveka inte att ring 070-798 23 78 vi pratar gärna om STEC samarbetet och utveckling. STEC ser detta som det träd vi gärna visar upp som skapar en grön framtid. För vill vi alla kunna bedriva en kul bilsport så behöver vi samverkan. Tack för du delar veckans blogg…
STEC GT-Open gt open info Vi gör lite extra reklam för 2 timmars klassen som vi hoppas fler förare och team på 1-2 förare som kör 2×60 minuters dagar vi tror att det finns många fina bilar som detta skulle kunna passa väldigt bra. Hemsidans flik är just GT-Open
Senaste kommentarer