Ny vecka = Ny Blogg det är ett sätt att hela tiden informera dig som förare , team , funktionär , fans till att få den senaste infon.
Första avtalet med Saftey & Rescue organisationen som vi söker att vara med för att bygga upp en riktigt snygg funktionärsstab inför 2023. Först ut https://bengtssonbil.se/omoss/ som har nu signerat för att fortsätta vara med 2023 på Saftey Car bilen. Stort tack till vd Magnus Bengtsson för att du gör STEC både snyggt och säkert. söker du en nostalgiskt bil så kontakta Magnus på Mail
Vill ditt företag vara med inom stec nätverk och samverkan så välkommen Klicka
Företag som vill synas på stec saftey&Rescue organisationen lägger 4,995 kr till funktionärerna. för kontakt stec@stec.se
STEC SM Långlopp
Svenska Mästerskapet i Långloppsracing skapade vi 2016 genom att efter flera möten och ännu flera mail trådar och slutligen tackat SBF för alla år och gått ut genom dörrarna i bilsportens hus i Sollentuna och kände att detta är inga vi kan samverka med. Läs detta!
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20121220/sbf-tappar-sm-rattigheterna/
2017 skapade vi första Svenska Öppna Långloppsfinalen då på Anderstorp och duktiga Lukas Sundahl numera Porsche vann loppet med Otto Tjäder i flest varv på 6 timmar. Vi har under de senaste veckorna haft dialog med SBF nya ordförande Roger som hälsar att det finns ett riktigt SM inom idrottens ramar som arrangörer ( Aktiebolag ) kan ansöka om och då väljer racing utskottet vilka som ska få det som STCC , Porsche Cup kör SM men inte V-8 Thunder cars eller GT-4 får inte kalla sig SM? De kör det mindre värdefulla RM= Riksmästerskap. Vad är skillnaden och varför är detta viktigt ?
För dig kanske detta är helt ointressant men för en annan är det av stor vikt att STEC är SM. För oss som organisation är vi stolta över att kalla STEC för Svenska Öppna Mästerskapet i Långlopp och vi kommer fortsätta vara SM i Långloppsracingen och kommer även nu ut med 2 rykande nyheter inför 2023 ( Mer om detta i nästa blog)
Hej vi jobbar på nu rejält för att inför November kunna (förhoppningsvis) kunna presentera en riktigt aktiv serie inför 2023.
Att fråga de aktiva har för oss alltid varit en självklarhet i uppbyggnaden runt STEC och det tror vi har varit nyckeln till att vi gemensamt
blivit Sveriges största Långloppsracing serie. Både sett till antal tävlingar och antal team.
2023 kommer kanske bli utmanande?
Vi har klarat Covid som bet sig fast med sitt virus och restriktioner under 2020-2021.
Vi har klarat oss genom 2022 trots närstående krig ,rekordpriser på bränsle,el och ett deppigt aktieår.
2023 som det ser ut nu med stigande inflation , stigande konsumtionspriser , helt enkelt tuffare tider visar alla prognoser.
De flesta av oss inom STEC är medelklass som har fått racing i vårt dna. Vi kommer klara oss skapligt för vi är duktiga arbetare och företagare. Men kommer vi kunna motivera oss att lägga en stor summa pengar på hobby racing kommande år?
Vi från STEC tror det annars skulle vi lägga ner detta efter finalen 15 Oktober
Men vi ska vara lyhörda och hela tiden arbeta för att hålla kostnaderna i nivå med verkligheten.
Vi gör enkäten för att vi vill höra dina tankar som kund och förare inom STEC.
Men vårt förslag är detta
kapa 2 tävlingar ( Presentera en serie med 5 race för att drastiskt sänka teamens kostnader) ”2022 7 tävlingar plus Gotland Ring”.
Sälj subventionerade årskort för att dels sänka kostnaderna till teamet men även försöka få många team att vara med för där ligger nyckeln
i det ekonomiska? Enkel Matematik 40 team eller 20 team på banan är dubbelt så ekonomiskt och dubbelt så kul för teamet att köra.
Förslag Mantorp 1 st , Linköping 3 st , Mittsverige 1 st
Kör STEC Light på Söndagarna för skapa nya team som vill in i STEC SM Racingen.
Starta upp en Sprint cup som kan köra i Lunch pausen.
Kör Trackday och Time-Attack på Söndagar.
Låt årskorts team få ta med publiken fritt. (Tryck upp digitala biljetter som teamet kan printa ut)
Tekniska regler = Ändra inte
Tävlingsregler = gör mindre justeringar som gör det enklare som tävlande som stop&go med information istället för 5 minuter.
Bjud in MSLS till att köra på Mantorp för att sänka den högre bankostnaden 30 April ( Premiären)
Ta bort kravet att klass C måste köra med Yokohama det finns billigare däck men fortsätt erbjud Yokohama till de team som önskar detta.
Fortsätt ha en hög proffsighet på rescue , sjukvård med dessa utbildade killar för händer det något så är detta prio1 att det finns kompetens.
Skriv avtal med nuvarande funktionärer de är duktiga och se till att lamporna fungerar till 100% gärna även extra lampor runt banan.
14 Oktober klockan 19,00 kommer vi bjuda in alla Klass C team och Krutcupen till öppet möte på Sviestad.
15 Oktober Grande Final Linköping.
16 Oktober finalen i Krutcupen Asfalt som får namnet STEC Light 2023
Fyll jättegärna i enkäten och vill du hellre ringa in dina svar så finns
070-798 23 78 ( Hasses telefon )
Tack för du är en del inom stec.
Ta dig gärna 10 minuter och fyll i denna enkät.
Nu startar vi inför 2023 upp produkten Swedish Nascar
Det blir Svenska Mästerskapet i V-8 och nu skapas organisationen med försäljningsled i USA service och mottagande i Sverige och kalendern för 2023 skapas. Är du intresserad av detta med V-8 körning så släng iväg ett mail till oss på stec@stec.se Dessa kommer inte köra samtidigt som STEC Långlopp utan kommer bli en klass som kör sprint på 20 minuter race. Vi diskuterar även en satsning med BMW bilar som vi hoppas ska kunna bli en bra samverkan.
så det händer mycket nu inför kommande säsong samtidigt som du som förare / Team är mitt inne i slutspelet med semifinal och final.
PAY & Drive systemet tycker vi är fantastiskt bra för återvändarna som känner att det rycker i gasfoten och STEC kommer ha 2 stycken Audi TT bilar på Tierp för gasintresserade förare.
pris 2,500 för vuxna män och 1,995 för tjejer och ungdom. All inclusive paket 30 min körtid.
Nu önskar vi dig en fantastisk vecka och har du missat ngn blogg så finns dem kvar på
Klicka
Senaste kommentarer