Gotland 1000 km har fått många förfrågningar vilket är roligt att intresset sträcker sig även till grannländerna.
Några Frågor&svar .
- Depåbyggnad går bra att börja bygga från Fredag.
- Säkerhetsboende i sin depåplats går bra racebuss , husbil
- Test körning på Fredag mellan 15-17 går bra (1000 kr)
- Destination Gotland färjan erbjuder stark rabatt Information klicka
- Körglädje massor på denna fantastiska bana. klicka
- Anmälan sker på hemsidan Klicka
- Vilka bilar och team får vara med. (samtliga team med bur,stol,bälte och har kompetens att köra SM tävling 2024.
- Priser finner du på anmälningsssidan där du ser även dagens tider.
- Mat kommer finnas på området i form av food trucks och gemensam middag kommer finnas på Lördag kväll i samband med prisutdelning.
- Hyrbil finns för dig som saknar bil. maila oss klicka
- Det kommer finnas körning i både 1,3,6,timmars samt 1000 km.
- facebook evenemang klicka
Nu laddar vi för en riktigt bra tävling på denna bana som varje endurance team måste prova för att uppleva detta som kallas Nordens spa.
Rörigt senast på Mittsverigebanan 31/8
Efter varje race så går vi igenom vad som varit bra men framför allt vad kan bli bättre. Som arrangör så är ju målet att hela tiden kunna utvecklas precis som du som tävlande.
Norrlands banan har utvecklas på ett mycket positivt sätt de senaste 6-7 åren och stec har varje år haft en SM tävling. 2024 var det en stökig tillställning.
En bil tappade däcket (fortfarande borta) ett annat team rullade en varv och karossen blev ”skrynklig” en annan bil provade ancor räcket hållbarhet. Ett team slog sönder en oljekylare med resultatet 300 meter oljesanering. Tävlingsledningen var inte på plats utan vi fick rycka in ”plan B” så det var en stökig tillställning.
Det gillar ingen men humöret var på de flesta håll positivt och solen var med oss.
Vi har valt att ta med Mittsverigebanan i kalendern även 2025 för just att banan har sin charm och vi tar med oss denna ”struldag” och ber om överseende. Vi har skrivit ner några punkter som vi vill förbättra till 2025. Som exempelvis en traktor. men vi har även förståelse och acceptans för att det inte är ”formel 1” standard på arrangemangen. Men vi tror på hobbyracingen ska kunna få köras även kommande säsong men då måste bilarna också ut på banorna. Vi kommer ha ett system 2025 där priset regleras efter antal startande och då funkar det inte att just du låter bilen stå i garaget.
30 September är det ett öppet möte på teams. Där kommer det vara högt i tak och öppet för alla att vara med. Några frågor som kommer diskuteras är bra.
1 ska vi köra stec 2025?
2 ska vi återgå till 2-4-6 eller ändra till något annat tids system ?
3 ska vi enbart sälja årskort?
4 ska vi höja priserna?
5 ska vi ha varvtid som klassindelning?
6 ska vi ha kvar Light och i vilken form?
7 ska priset specas upp med licensköp,klubb kostnad, vagnsbok kostnader?
8 ska vi hyra in besiktningsmän inför varje tävling?
9 hur får vi fler intäkter som kan sänka startavgiften?
10 Vill du jobba med stec 2025?
Vill du ha din fråga upp på agendan så maila oss gärna på stec@stec.se den är öppen dygnet runt.
Skicka gärna vidare bloggen till dina racing vänner och prenumerera på stec racing på Youtube.
Trevlig vecka
Senaste kommentarer