Här kommer anmälan för Lillsia Racing Team.
Vi är 5 stycken gasglada amatörer som kört 2 säsonger 8-timmars race.
Förare: Alf Karlsson, Per Karlsson, Anders Englund, Eric Karlsson, Thomas Holt
Teamchef: Anders Englund
Vi kör en Saab 9-3 2,0T från 98.
Vi har ingen teambild men vi skickar en depåbild på bil och buss.
Vi stöds av Järvsö Pressverktyg, Fönebasen, Ljusdals Maskinservice AB, Vålsjö Rör AB, Åhults Entreprenad, AutoTech Vålsjö Välkommen ännu ett team till 6 Timmars Klass C. Årskortet är skickat digitalt.
Pegasus Racing är ett team som brukar köra flera olika serier men som nu har anmält sig till STEC Anders Kjellberg från Enköping kommer dela Box med Team Willa på Mantorp. Snyggt med 2 stycken klass A BMW bilar i samma Box. Pegasus finns på
facebook Och vi säger stort lycka till 2021.
Har du bokat din Licenskurs på Tierp ? Har du betalt in din licensavgift för 2021 ? gör gärna detta för att sprida utgifterna över säsongen föreningens Swish är 123 265 81 02 skriv Namn och Licens 2021 995 kr och i detta gäller då en försäkring som du kan läsa om här
STEC=Svenska Öppna Mästerskapet i Långlopp. Hur började historien och varför SM ?
2016 körde Krutcupen 10 tävlingar på asfalt på Tierp , Mittsverige , Malmby , Björkvik ,Sättna osv farterna på asfalten blev högre än på grusbanorna som regelverket var utformat för. Vi försökte lämna in ett nytt regelverk för Krutcupen asfalt där farten skulle kunna maximeras till 100 km/h. Då bland annat NSHC hade skrivit långa protestmail till SBF Nya tävlingsformer om att Krutcupen bröt emot sina egna regler vad nu NSHC hade med detta att göra ?? Hur som haver det gick trögt med Stockholms bilsportförbund som troligtvis inte vågade skriva under ett distrikt regel godkännande. Det är så som det fungerar att distriktet ska godkänna distriktsreglerna för resp cup. Okey nästa steg var att gå till Bilsportens hus och Racingutskottet som egentligen ingen i Racingsverige gillade då just denna tid skulle de stryka Thunder Cars från listan som blivit
utkastade från STCC och SM poängerna skull strykas osv för er som minns bråket med det nu berömda
”Saxon racet” . Men Hasse Sören och
Eric satte sig och skrev reglerna och till slut efter månader så blev de godkända. Men då gick vi på hårdare varför inte skapa ett RM/SM. Motståndarna var
Claes och Micke de ville absolut inte ha ett RM/SM. Det visade sen 1 år efter att STCC AB hade köpt rättigheterna till SM i Svensk Bilsport en riktigt smutsig affär som då gjorde att ingen annan arrangör kunde skapa ett racing SM. Lösningen var solklar sådana människor varken vill eller ska STCC samverka med. Svenska öppna Mästerskapet i Racing utan SBF medverkan.Oj oj vad det gjorde ont i vissa led och några fördömde det officiellt med sådan okunskap att det kändes förmjukande för dem själva i efterhand ( Hoppas jag ) Alla insatta visste ju att
SM tecknet var öppet. Så gick det till när STEC startade Svenska Öppna Mästerskapet i Racing.
Vill du få mer information om hur SBF arbetar så delta gärna i denna
Facebook grupp Obs känsliga läsare varnas!
Samtliga förare som kör minst 2 race kommer erhålla förarstatyetten som nu kom i veckan och det roliga med detta är att dessa kan man inte köpa utan kan bara förtjänas!!!
Krutcupen Jackan skapas nu inför 2021 och frågan är vilka vill vara med på STEC Jackan ?? Priset baseras nämligen på vilka som vill vara med på Jackan och vårt mål är att få med 5 stycken klassponsor till årets prispott på 100,000 kronor som går oavkortat till segrarna och STEC Jackan vill vi kunna saluföra för blygsamma 200 kronor men då behöver vi fler sponsor loggor som vill synas på Jackan! Yokohama gick in både som klassponsor och jacksponsor. Garmin har gått in i samverkan som klassponsor. Just nu diskuterar vi med Red Bull , Mekdelar och GP Store att gå in på STEC Jackan. Men vi vill ha fler. 5000 kronor kostar det att vara med på jackan. kolla i ditt nätverk så vi kan beställa dessa nu innan Februari mitt för dessa ska hinna sys upp inför Mantorp då de delas ut.
STEC@STEC.SE
Upprörda känslor !!
Västra gick ut i veckan som första distriktet ut med att inga tävlings tillstånd kommer delas ut innan Juli. Känslorna kom från en del direkt som förstod innebörden. De som behövde någon timme extra förstod att det inte blir några NSHC tävlingar innan Juli. Varför gör då SBF detta utspel ? Naturligtvis av lojalitetsbanden mellan brottningsförbundet rugby basket etc men enligt oss i STEC slår det så fel när man samtidigt skriver att eliten får tävla. 2020 ställde bla MSLS in tävlingarna av samma anledning på bla Mantorp dagen före STEC. Nu går vi ut med att hjälpa dessa förare och team samt även hjälpa NSHC/ER Cup genom att låta dem köra med i STEC organisationen men med egen prisutdelning och förarna kör i ER Cup resultatlista. Samma möjlighet erbjuder vi nu även MSLS på Mantorp 11 April. Samma avgifter till teamen men framför allt låt killarna få köra nu när hela vintern gått till att skruva på bilarna. Teamen får naturligtvis göra som de vill men nu går vi ut med en öppen inbjudan även till deras arrangörer och vi hoppas de tar den bollen. 070-798 23 78 telefonen står öppen för vi tror att samverkan är ett sätt att 2021 ska kunna bli ett bra år
Yokohama nytt avtal med STEC 2021 Beställ däcken här Klicka här
Facebook har en fantastisk möjlighet att sprida budskapet genom att så många skulle kunna ta del av detta erbjudande https://fb.me/e/12tvlHqHf Lätt att dela för oss som arrangör handlar det mycket om att kunna skapa bra event för då kommer du som tävlande men vi måste samverka. Om 50 personer som läser denna Blogg så får minst 500 stycken läsa detta säkert många fler. men om så 50 av dessa 500 anmäler sig att köra sin bil på banan så kan vi direkt vips skapa 2 dagars event. 1 dag för gat och sport bilar och dag 2 för tävlingsbilar helt gratis för STEC årsanmälda team! Samma med dessa jackor ovan kan vi få in 10 företagssponsorer så får alla förare jackorna gratis. STEC växer nu och får vi din hjälp så kommer SM Långloppsracing kunna bli något riktigt riktigt fint redan 2021. Veckans fråga Live sändning på Mantorp vill du ha detta ? kommer du dela inbjudan till detta ? Kommer du hjälpa stec ordna företagssponsring till denna media produktion ? svara gärna på mail. Nu önskar vi dig teamet och alla andra läsare en riktigt bra vecka. www.stec.se
Till Salu en mycket fin Porsche 944
Motor 2.6l dartton våta foder ,h stakar,balanserad,torrsump,racekoppling motorn är byggd för att vara överladdad max4.5bar vi har kört som sugmotor ca220hp. 944turboväxellåda, 80l original plasttank. Oljekylare motor och låda .
Spax coilover ,krängningshämmare
turbo.mm
Pris 149 000:-
Mvh
Anders Lind
Team SEV STEC kan förmedla en direktkontakt för intresserade och även bjuda på startavgiften till teamet 1 Maj
Förare sökes till STEC Audi Pay&Drive team. Även tjejerna har några platser kvar i Mini Coopern. Hjälp oss att fylla platserna så skapas det fler team på banan förra veckan mål var 35 team på Mantorp. Efter denna turbulenta vecka så höjer vi ribban till 40 team med din hjälp så kommer vi kunna lyckas. mail
stec@stec.se
Senaste kommentarer