3 Race kvar men även bonusdag?
19-20 Augusti Linköping
23 September Gotland Ring
14-15 Oktober Linköping final.
27 Augusti tierp Arena Bonusdag 4 timmars Time-Attack , Test,Träning.
Detta med Time-Attack , Trackday , Test är något vi ser som en bra utveckling inom stec att kunna erbjuda som ett extra komplement under helgerna. Legend Cars satsningen lägger vi ner då det inte fanns det intresset som vi fått till oss.
Anmälan Linköping Klicka
Anmälan Gotland Klicka
Facebook sida Gotland Ring Klicka
Publikbiljetter och info om Linköping www.motorfestivaler.se
Bland annat kommer Tunnbrödsrulle SM genomföras som ett inslag Klicka
Kopia av STEC North Detta är en satsning från STEC sida i samverkan med Mittsverigebanan under en kommande 5 års period. Med samma helger och samma upplägg. Detta med 5 års planering kommer vi jobba mycket med både för er tävlandes skull men även organisatoriskt. Rescueteam skall nu byggas , Sjukvård skall finnas , Banfunktionärer. Detta är en planering som redan nu i Augusti påbörjas. Licenskurser kommer erkänt duktiga Lars Svelander ha både på Linköping samt Mittsverigebanan. Även detta i samarbete med T-A som vi anser vara en bra medspelare till Långloppsracingen. Vi diskuterar även med några sprint serier just nu om att skapa en bra framtid.
Dubbel ångest på Rudskogen. Några dagar efter att jag tagit min licens fick jag för mig att åka och tävla med Radical på Rudskogen. I ösregn och blåst ger jag mig ut på första träningspasset. Efter en stunds körning får jag imma på visiret och vill in i depån, så jag svänger av och blir förvånad. Framför mig ser jag en hög grind. En låst hög grind. Där satt jag i regnet. Parkerad i den gamla depåinfarten. Nu kan jag skratta åt att min första barnsliga tanke var; shit. Hoppas ingen ser detta. Sen var det bara att vänta på att banpersonal kom, låste upp och puttade ut mig. Pinsamt. Nästa dag sken solen. Ut igen och träna. Ni som kört på Rudskogen har fått bekanta er med Angsten. En härlig kurva. Ibland. Vad man inte vill är att låsa upp hjulen i just den kurvan. Gör man det är man inte så kaxig sedan. Det kan jag skriva under på. Som tur är slutade min ångest i angsten väl. Några bromsplattor och ett rejält adrenalinpåslag. Att testa på att köra och tävla är en erfarenhet jag inte vill vara utan. Men min tävlingskarriär blev inte längre än så.
Jag trivs bättre på andra sidan depåmuren. Och det var just på Rudskogen en stor seger kom. 2017 kommer min sambo in i depån och tycker att bromsarna tar dåligt. Det visade sig att slangen till bromsvätskan gått sönder. Det tog hela kvällen och större delen av natten att få tag i delar och att byta den. I regn och mörker gjorde vi det vi gör bäst. Vi låter bli att ge upp. Så när han tar målflagg som 3:a, ja då kändes det som en seger. Färdigtävlat för mig. Men jag är inte färdig med motorsport på långa vägar. Jag fortsätter på min väg och tar kurser i foliering, lär mig lacka och stöttar min förare på alla sätt jag kan. Vi är ett litet, men väl fungerande team. Alla behövs. Inte minst i mindre team med små resurser.
Tack Kristin för dina tänkvärda inlägg som gästbloggerska.
Hur mår hobbyracingen i Sverige ? Tittar vi specifikt på Långloppsracingen så ser det ganska bra ut med 3 serier som öppnat Augusti med dessa siffror.
STEC Mittsverige 23 team
NE 1 Anderstorp 16 Team
Msls/Nshc Gelleråsen 25 Team sammanslagna i år.
Vi från organisationen STEC och Svensk Långloppsracing vi tacka alla tävlande team som kör för utan er så blir det ingen racing. Vi hoppas höstens race blir spännande och välfyllda både på publikplats samt rejäla startfält. Tag gärna med gasglada förare att köra trackday och fortsätt dela och sprid info om stec eller varför inte www.krutcupen.se.
Vi ses om en vecka i nästa Måndagsblogg.
Senaste kommentarer