Magiska siffran 50 kan den nu verkligen förverkligas på Sviestad ? Startlistan ligger på hemsidan under fliken anmäl här
Några viktiga dokument som skall läsas och även några skall tas med ( Blir så mycket lättare då )
Kopia av stec startlista 4 med resultat
Besiktningsprotokoll-Egenkontroll (1)
Har du inte bokat eller betalt din plats på Sviestad så gör detta genom Swish kontant eller företagsfaktura.
Bokas genom mail stec@stec.se 100 kr styck om det finns några kvar så säljer vi dessa i entren för 200 kronor styck. Pengarna går oavkortat till årets prispott på 100,000 kronor så detta med entrepengar är nu välkomna.
Påhopp och fulsparkar på sociala medier fungerar inte längre men det finns de som fortsätter och vi har en fd förare från Stockholm som heter Sören Trygg som från och med nu är avstängd från all Bilsport för alltid inom STEC för upprepade påhopp och vi trodde vi skulle slippa detta nu 2021. Säkerheten , försäkringarna är i sin fulla ordning inom STEC och helt öppen för alla som vill gå in djupare i försäkringsbrev osv. Sjukvården kommer på Sviestad bestå av Ambulansförare till yrket Rescue bilen kommer köras av en Brandman Jimmy med lång erfarenhet av olyckor på väg. Vi har överläkare Ortwin på plats samt vi har närmare 20 duktiga licensierade banfunktionärer. Tidtagningen sköter RR Racetiming om Tävlingsledare Lars Samuelsson och Björn Nilsson. Serveringen sköter Nina , Estrid , Solbritt om Pay& Drive bilarna sköter Jonas och Uffe om Besiktningen sköter Stefan , Pelle , Dante , Mikael , och Rambo om. Inskrivningen sköter Jeanette , Hasse om. Ett bra intrimmat gäng och då gång på gång behöva läsa påhopp på sociala medier känns som helt onödigt och som sagt nu får det räcka. Har du frågor ,tankar ideer om hur stec ska skötas så ring 070-798 23 78 eller starta en egen serie. För många gånger är det så lätt att sitta och vara proffsförare från läktaren. Vill du vara med i funktionärsgruppen så varmt välkommen att kontakta oss för utbildning och gemenskap i en bra grupp.
STEC Historia är 5 år gammal och skapades i grunden genom Krutcupen som började gå fortare och fortare. Samtliga tävlingar kördes ihop med SBF men flera gnällde över hastigheten bla branchkollegorna från NSHC som satt och skickade in Yoytubeklipp till SBF från Krutcupens varvtider och oroade sig över detta. Hasse tog då kontakt med utskottet Racing som inte hade så mycket tid för de höll just på att sparka ut V-8 Thundercars från SBF och STCC cirkusen var kaos 2017. Mitt förslag till utskottet var att vi gemensamt skapar en SM Klass i Långlopp för det fanns då ca 100 team som skulle kunna klassa in i Svenska Mästerskapet. Första året skulle vara ett inskolningsår och Lisa som på den tiden var med i Utskottet som Adjungerad numera som ledamot var med och var en bra tillgång under första året som Krut Racing. Sen började problemen och strulet som inte kan dokumenteras enklare än jag gick därifrån Bilsportens hus med en fast övertygelse att detta kan man göra enklare och framför allt billigare än att ha med FIA /SBF att göra.
Jag hade då mycket kontakt med Folkesson som var ansvarig för den tidens 4 timmars som SBF fullständigt dödade genom att kräva hans/hybrid skydd på samtliga förare vilket med speciella hjälmar gör att en utrustning ligger på minst 15,000 kronor per förare. ett team på säg 5 förare som vill köra långlopp 75,000 kronor och då har de ännu ingen bil ?? Ekvationen var enkel SM statusen hade vi ju redan erhållit genom KKV och namnskyddet på PRV med STEC så nu var det bara att hålla tummarna att förarna , funktionärerna ville komma. 4 timmars hade dödats SLC var borta STCC var på konkursläge och det började sjunka i ER, MSLS ingen prognos visade att STEC skulle kunna lyckas. Det var tufft. Ambulans , Tidtagning skulle köpas in minst 100,000 kr Banorna Kinnekulle , Gelleråsen , Falkenberg ,Anderstorp svarade med att kör ni inte SBF så får ni inte hyra banan. Otroligt tråkigt och ett bra sätt att stoppa verksamheten. Mantorp , Tierp, Sviestad , Linköping , Mittsverigebanan, Gotland var positiva och därför är vi dem trogna även 2021. Men tanken var 6 olika banor 6 timmars SM Långlopp. På Lördag hoppas jag vi når upp till ett mål som jag inte trodde på men som har funnits sedan start med 50 Team på startlinjen i STEC. Jag vill tacka min hustru som stod mig nära under dessa väldigt tuffa period det blev dock skillsmässa men vi redde ut detta och kämpade på internt. Jag vill också tacka Tessan som varit fantastisk med Funktionärerna , Värmlandsgänget , Besiktningen , Rickard Eriksson för dekaler , design , loggor etc och så vill jag verkligen tacka dig som förare , mekaniker och teamchefer. Nu blir detta viktiga delmål uppfyllt. Nästa delmål är att kunna köra med minst 30 team på nya långa asfaltsbanan på Gotland Ring på Svenska Öppna Långloppsfinalen 9 Oktober. Öppen för alla team som har en bil med bur stol bälte av racingmodell. och vill köra 2,4,6 Timmars på en bana som enligt alla som provat den ger fantastiska betyg.
Här kommer några filmer under åren.
2017 var inte proppfullt https://www.youtube.com/watch?v=6_xyLMEKXC0
2018 Lite bättre men fortfarande tufft https://www.youtube.com/watch?v=7fY5XP8mn_s
2019 Började se lite ljus https://www.youtube.com/watch?v=CK6F3YgHDRY&t=285s
2020 Corona en ny tuff motståndare men det var en fantastisk dag https://www.youtube.com/watch?v=W2RRHsGhttp://www.enkelbilsport.se/7mJU
2021 SM premiär https://www.youtube.com/watch?v=-aXDHPzQo9M
2022 ?? Delmål finns och det är att säkra serien med 40 team som köper subventionerade årskortet men även fler företagsamverkan 19,900 har vi en prislapp som klassponsor och lyckats sälja 2 paket Yokohama och Garmin målet är att sälja in 1 klassponsor till varje klass och på så sätt låta Prispengarna bli just 20,000 till varje klassvinnare. Vi söker 3 stycken till inför 2021 och hör ni något företag som vill vara med i detta så tipsa gärna med företagspaket eller företagsracing. https://stec.se/sponsorer/
Vi sitter också nu och pratar med ännu mer samverkan med Krutcupen , Youtuberacet mfl
Boka dina biljetter nu inför STEC Sviestad och viktigt ingen får komma in till depåområdet efter 10,00 ( Depå ligger på insidan banan ) Fler nya team har kommit in bla en Porsche 944 med gamla fina Krutcupenförare Stefan , Clabbe , Henrik anmälde sig i veckan. Kommer bli spännade att se vad det kan göra i 6 timmars
Träning inför Lördag ? Intresse finns men för att det ska vara möjligt behövs några fler team. Kolla och snabbt svar in på mail för intresserade team att köra , testa på Fredag 1000 kronor vi önskar 10 team som vill vara med innan Tisdag 20,00 då hyr vi banan.
Senaste kommentarer