fbpx

STEC Erbjuder däck inför 2020

STEC har ju lite slogans som för förare av förare  , Lite Enklare mycket billigare  , STEC Rättvis Racing.  De flesta avtal vi gör med samverkansgrupper ska gynna de aktiva teamen som ex Däck från Yokohama..  Ni aktiva får enligt reglerna köra med vilket fabrikat ni vill. Men den ekonomiska samverkan med Yokohama gör det billigare för ert team att tävla och nu kommer en nyhet inför 2020.  Yokohama 005 Detta är ett väldigt bra racing däck framtaget för Rallycross Asfalt.  Vi har testat detta 17 tums däck för 1000 kronor  kolla priserna på hemsidan   

Rättvis Racing , Fair Racing , Racing på samma villkor , Rejsa emot lika snabba , Roligare med jämnhet ??

Det blev till slut namnet Rättvis Racing och ni som var med på mötet i Söndags.  Tack för mycket bra dialog och nu har vi chansen att skapa ett helt nytt begrepp inom Svensk Racing ?  STEC ” Rättvis Racing” Det betyder att bilarna klassas in efter varvtider inte efter cylindervolym , vikt , däck utan allt handlar om teamets varvtider?  Låt oss förklara

Kör man Mantorp på 1,30,00 Så är man en Klass B bil  Kör man på 1,29,99 så är man en Klass A bil och kör man varvet på 1,35,01 så är man en klass C bil.  Oavsett Däck , Oavsett bilmärke , Newton , Växellåda osv osv. Tävlingsledningen sätter en referenstid per bana och därefter kör ni team med lika snabba bilar i fältet.  Låter detta rörigt ?  Kanske i början när man inte vet sina varvtider men då klassas man in efter halva loppet sen har vi ju några 1000 varv kvar i rullarna så vi har hyfsad koll på ert team. Men detta har vi bara från 2019. Vi vet att många team kommer lägga många timmar i vinter på sina bilar och en del byter helt bil och Team xxx som var snabba 2019 , Är jättesnabba 2020.  Men varvtiderna ljuger inte och vi vill ni ger detta en chans 2020. Fördelarna är flera.

1 Ni tävlar med ungefär lika snabba bilar i 2,4,6 Timmars formatet

2 Ni ges möjlighet att laborera med bilarna mellan racen.  Skulle bilen vara märkbart mycket snabbare tävling 2 så inga problem ni klassas om och likadant åt andra hållet

3 Framför allt det blir inget jidder om bilen är standard , light , R1 osv  Vi har gått efter ärlighet tidigare nu går vi efter varvtiden och ingen behöver komma till tävlingsledningen och protestera att medtävlande har datatrimmat eller bytt komponenter som vi omöjligt kan kolla.  Vi gör en säkerhetsbesiktning på bilarna sen önskar vi er lycka till och må bästa team vinna.  Vi slutar med vandringspokaler utan ger klass segrarna pokaler och delar sen ut bonuspriser.  Samt i finalen braka på med häftiga pokaler för seriesegern.

Priserna 2020 är spikade och årskort kommer kraftigt subventioneras kommande år 

6 Tävlingar 20,000  1 tävling 6000 Licens hela året 990 kronor prova på tävling nytt team 2500 kr  Sprint 10,000 säsong 2000 per lopp.

Där finner ni listan och snabbast har Erik i V-8 varit och swishade in 10,000 för 2020.  Vi kommer lägga ut startlistan på hemsidan under fliken.  Sen kommer det vara den officiella platsen för startlistan inför varje race. Vi vädjar om att betala in redan nu er startavgift för flera banor önskar förskott och det har varit ett tufft ekonomiskt år 2019.  Så nu jobbar vi frenetiskt hårt att bli fler team och även jobba hårt med företagsbiten. Hjälp oss att finna samverkan med företag som vill stärka sitt varumärke och/eller göra kul företagsevent med kunder och medarbetare genom att boka hyrbilar. 2020 kommer vi erbjuda Subaru , Audi A3 , Audi TT samt ev Opel/Lotus  för de som vill vara Pay& Drive förare vilket man kan läsa om på denna flik 

Sveriges absolut enklaste regelbok finns i STEC Light men även inom Racing låt oss berätta 

Säkerhetsbesiktning betyder i Racing kolla burens svetsningar , fastsättningar , Montering , Kolla Stol , Bälte. Kolla batteriet sitter fast har polskydd, Brandsläckarens placering . Bromsljus och bromsarna ska fungera. Allt annat är föraransvar och det skriver ni under på genom startanmälan.  Detta skapar ett väldigt enkelt regelverk.  Light är ännu enklare men ser besvärligare ut med fler sidor.  Men det går ut på att all form av trimning nu stryps. Light är för otrimmade bilar och detta är en viktig del av återväxten då nu även 2020 kommer team från Light in i serien Racing med bla vinnarna Team Onze från Borlänge med en spännande satsning även team Windblower med ny Seat är inskrivna.

Prispengar , besökare fungerar svagt nu var det inget spännande väder på Sviestad så vi släppte grindarna fria.  Men vi hoppas vi en dag kan säga till er team..  Idag har vi 2000 besökare så alla team kör gratis , får prispengar , fri middag efter race och bensincheckar. Men vi är inte där idag och vi kommer jobba 2020 med ett företag som heter Arenasport som ska hjälpa oss att finna ekonomiska lösningar och vädjan är där Tipsa gärna om ideer.

 Film från finalen från drönare.

BIO MED STEC MOTORSPORT 16 NOVEMBER STOCKHOLM MER INFO NÄSTA MÅNDAGSBLOGG

För snabba företag 2020 sy ihop kunderna och gör något kul ihop www.stec.se