Team R&R anmälda inför Premiären på Mantorp. De har också fått fribiljetter som de kan snyggt dela ut till sina vänner , Sponsorer , för att skapa en bra grej runt sitt team. Några som är duktiga på Sponsorer det är El Toro Racing. De har fått redan nu ihop till 2020 års satsning genom att vara aktiv. Skicka in press info och fråga runt sitt kontaktnät. STEC frågar också om 5000 kronor för företag att vara med på teamskjortan. 5 stycken har nappat vi söker 5 till så kan vi dela ut snygga skjortor med era loggor på till alla funktionärer , tävlande och sponsorer. Prata med oss om vad vi kan göra för er marknadsförning 2020 och roliga företagsevent. Men det som är viktigt är att vi alla måste hjälpas åt.
Självklarheter Men ändå bra att lyfta detta inför 2020. Vi i STEC har vart förskonade från grova påhopp ute på banorna. Låt det så fortsätta för vi vet att alla som är med på eller utanför banan kör sitt absolut bästa oavsett sin roll som förare , funktionär , Tidtagare , matpersonal. Vårt önskan är alltid att uppmuntra beröm det som är bra. Kom med förslag på vad som kan ändras och nu kommer vi till en sådan punkt nedan.
What the hell was happening that day?!#Adac #formula #scary #crash #madness
Publicerat av Racing Corner Torsdag 10 december 2015
STEC tittar mycket på vad kan vi hela tiden förbättra och vi kommer 2020 återkomma med gula blixtljus som vi har provat oss fram med under 2019. Dessa kommer vi köra med på de platser som vi anser vara extra känsliga och fungerar på samma varnande sätt som dubbel gulflagga. Tack teamet som har jobbat med detta under November-December.
# 4 2019 Tävlingen kördes på Mittsverigebanan som var mycket nytt på med domartorn och ny chikan men tyvärr uteblev de tävlande av anledningen att det är för långt bort blott 13 startande team. De som var med hade en kanondag i superväder.
# 5 Tierp Arena med detta intro
Tyvärr hände det som man inte vill skall ske. Olyckan var framme, Det var mycket rutinerade föraren Stefan Wettervik som gjorde ett snabbt bromsbyte på sin blå golf. Misstaget bestod av att Stefan missat pumpa ur bromsarna efter bytet och kom ner emot första kurvan från depå bromslös.180 graders kurvan som tidigare hetat Bull Racing kurvan fick nu benämningen Wetterviks Corner. Stefan är idag helt återställd och tävlingen återupptogs. tävlingen kördes mycket bra bla av STEC Women team med 11 nya tjejer som skapade Magi i en hyrd Audi A3. Det var grunden till det team som kommer köra 2020 med tjejer bakom ratten i en Mini Cooper. Just nu söker fler tjejer så tveka inte. Det krävs 9,999 för en hel säsong all- inclusive. och kan absolut delas ut som ett presentkort till din gasglada fru sambo dotter osv. Här finns fotoalbum från racet Klicka
En annan sak som vi startade med under denna tävlingshelg var det vi kallar för publikt event. Det kommer fortsätta med 2020 i samarbete med bla Racewars som är duktiga på detta efter första filmen följer en actionfilm från duktiga Bo Svensson i deras Nissan bil.
Finalen # 6 2019 Sviestad som har blivit lite av en STEC favoritbana stod för finalen och vilket race nästan 30 team ville köra om SM medaljerna som delades ut till samtliga 94 förare och funktionärer som var med under denna sena Oktober dag 26 Oktober. Det var som det ska vara Drama , avåkningar , omkörningar , tekniska problem och guldvittringar. Duktiga teamet Fordonsservice fick inte sin pokal så den försvann mellan Tierp senast. Men en ny är beställd för Roffe med sitt team är värdiga vinnare. Team Orange vann 4 timmars likaså team HH som kan tituleras sig mästare. Gladaste vinnaren var Eddie Ramirez som vann sin klass 2 timmars standard bil. filmer finns fler filmer här kommer den från ovan som duktiga Stefan skapade för STEC.
Vad sker nu då? Tja i morgon blir det garageledigt ( Nyårsafton ) Men det är också den dagen man kan få önska sig något eller hur ?
STEC Önskar 2020 ännu mer av detta
Bilden är lånad av kvalitetsmagasinet.se och deras 6 knep till vinnande koncept med Engagemang.
Med ett starkt engagemang kan man komma långt, men för att bli en vinnare krävs en kombination av tydlighet och förmåga att våga släppa tyglarna. Först då kommer ” Raceteamen ”att överraska dig med resultatet.
1. Konkretisera. Medarbetarna har säkert en bild av verksamhetens övergripande visioner och mål. Men vad innebär de i vardagen? Konkretisera och översätt detta till den enskilda verksamheten så att det inte råder någon tvekan om riktningen.” Nu finns alla regler och tävlingsmöjligheterna klara inför 2020 ”
2. Involvera. En medarbetare som har möjlighet att påverka sitt arbete känner ett starkare ägarskap och ett större ansvar för det som ska presteras och levereras. Låt alla ta ansvar för att utveckla verksamheten utifrån kundens bästa, uppmuntra nya idéer och var inte rädd för att ompröva gamla sanningar. ” Vi efterlyser hela tiden medspelare och personer som vill göra insatser på och mellan racen”
3. Tillit. Lita på medarbetarnas kompetens och erfarenheter. Se till att det finns tydliga regler och arbetssätt, men lyssna på medarbetarna och var öppen för förändringar. ” Mycket viktigt att lyssna på er tävlande för det är ni som skapar tävlandet”
4. Våga börja. Långa beslutsvägar, ineffektiva processer eller samarbetssvårigheter i eller mellan grupper kan släcka den starkaste av eldsjälar. Se till att de som vill testa något nytt får göra det. Börja med ett litet projekt, testa och utvärdera. ” Detta mer Rättvis Racing är ett sådant. Även Sprint vi vågar pröva i STEC”
5. Feedback. Var närvarande. Belöna när det går bra, stötta när det går dåligt.
6. Lärdomar. Ta vara på erfarenheterna, både bra och dåliga. Göm inte undan misslyckanden utan se det som ett sätt att utvecklas. ”STEC har nu haft de 3 tuffa lärdomsåren och skall nu utveckla STEC till Sveriges bästa serie” SM tecknet väger tungt att få på Prisutdelningen och 2020 kommer det bli ett annat format prisutdelningen 2019″. Mer info om detta senare men det är också ett tungt ansvar för oss inom STEC att ta den rollen. Detta är inte Krutcupen eller något annat lekserie. Nu är det allvar och 2020 står för dörren. Ska du köra STEC 2020 så förväntas du gå kursen den 4 April. Den kostar 990 kronor obligatoriskt för nya förare. Lärorik för de erfarna förare så vi kommer ha denna i 2 delar. Mer info även om detta kommer. Men nu önskar vi alla som läser och delar bloggen en riktigt gott nytt år med denna sista sommarfilm från Solvalla. Med budskapet att du som STEC Medlem ska få en kanonserie 2020.
Senaste kommentarer