STEC Leder nordiskt endurance racing och korar Svenska Mästerna men även från 2025 Nordiska Racing Championship.
2-4-6 Timmars långlopp.
3 Klasser A-B-C Balance of performance skapar rättvis racing.
B-Zero -C1 Racing egen enhetsklass Klicka
Historic Racing bilar byggda 1995 och äldre Klicka
Grundregler på bil= Bur,Stol, Bälte för bilsport.
Svenska Mästerskapet ( 4 främsta resultaten )
Skandinaviska Mästerskapet ( 6 Främsta resultaten)
Välkommen till STEC 2025 vår målsättning är att du som förare kan köra en racing som passar både bredd&elit
Enkla tydliga regler och lång erfarenhet av arrangörsskap bygger på en bra samverkan mellan team , förare , samverkanspartners , publik , banägare. Då bildas en fin racingkultur.
Prova gärna att fylla i licenskurs som är en teoretisk kunskapsdel Klicka
Resultat listan i diagram


Prenumerera gärna på stec youtubekanal klicka
Gotland Ring Endurance +Time-Attack 13 september
Dag(ar)
:
Timme(s)
:
Minut(er)
:
Andra(s)
Svenska öppna Långloppsfinalen 27 September Kinnekulle. Nu ska mästerskapet avgöras med dubbla varvpoäng i finalen
Dag(ar)
:
Timme(s)
:
Minut(er)
:
Andra(s)


STEC Timing system med Qr kod direkt till Live timing eller klicka här

STEC bloggen kommer varje måndag med nyheter
Samverkan med fler, Elmia, 4 race= Svensk Mästare i 2-4-6 timmars.
Bloggen börjar med positiva nyheter. Nits bokar in 2 bilar till Gotland. https://www.facebook.com/nitssweden Nya teamet Kappelshamns RacingKlubb kommer även de till Gotland med en lite ovanlig Volvo C-70 men otroligt mycket bilsport kompetens med bla Stefan Helin ,...
läs merBloggen 5 April Vad kostar det att köra STEC? Svenska öppna långloppsfinalen
Bloggen 5 April handlar om ekonomi och hur vi vill försöka göra sporten billigare för dig som förare & Team. Däcken är en kostnad där vi försöker hålla kostnaderna nere genom i klass C enbart tillåta gatgodkända "billiga" däck. Vi har inget krav på att det måste...
läs merSTEC Bloggen sista Mars
Våran utvärdering av restriktor. Nu har vi monterat restriktor med 36 mm hål, bilens vikt är 1301 kg och en Golf motor 1,8 turbo, det ända som inte är original på motorn är turbon samt bytt spridare och modifierat intercoler å tryck rör. Vi får ut 235 hk på drivhjulen...
läs mer

