STEC Leder nordiskt endurance racing och korar Svenska Mästerna men även från 2025 Nordiska Racing Championship.
2-4-6 Timmars långlopp.
3 Classes: A-B-C Balance of Performance ensures fair racing.
B-Zero - C1 Racing – Dedicated single-make class. Click
Historic Racing – Cars built in 1995 or earlier Click
Basic car regulations = Roll cage, seat, and harness required for motorsports.
Norwegian Championship ( Top 4 results count )
Skandinaviska Mästerskapet ( 6 Främsta resultaten)
Welcome to STEC 2025! Our goal is to provide a racing experience that suits both amateurs and professionals.
Simple and clear rules, along with extensive event-organizing experience, are built on strong collaboration between teams, drivers, partners, spectators, and track owners. Creating a great racing culture.
Prova gärna att fylla i licenskurs som är en teoretisk kunskapsdel Click
Resultat listan i diagram


Feel free to subscribe to the STEC YouTube channel. click
Gotland Ring Endurance +Time-Attack 13 september
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
Svenska öppna Långloppsfinalen 27 September Kinnekulle. Nu ska mästerskapet avgöras med dubbla varvpoäng i finalen
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)


STEC Timing system with QR code directly to Live Timing or click here

The STEC blog updates every Monday with news
Samverkan med fler, Elmia, 4 race= Svensk Mästare i 2-4-6 timmars.
Bloggen börjar med positiva nyheter. Nits bokar in 2 bilar till Gotland. https://www.facebook.com/nitssweden Nya teamet Kappelshamns RacingKlubb kommer även de till Gotland med en lite ovanlig Volvo C-70 men otroligt mycket bilsport kompetens med bla Stefan Helin ,...
read moreBloggen 5 April Vad kostar det att köra STEC? Svenska öppna långloppsfinalen
Bloggen 5 April handlar om ekonomi och hur vi vill försöka göra sporten billigare för dig som förare & Team. Däcken är en kostnad där vi försöker hålla kostnaderna nere genom i klass C enbart tillåta gatgodkända "billiga" däck. Vi har inget krav på att det måste...
read moreSTEC Bloggen sista Mars
Våran utvärdering av restriktor. Nu har vi monterat restriktor med 36 mm hål, bilens vikt är 1301 kg och en Golf motor 1,8 turbo, det ända som inte är original på motorn är turbon samt bytt spridare och modifierat intercoler å tryck rör. Vi får ut 235 hk på drivhjulen...
read more

